Wednesday, October 15, 2008

Vintage Collection Butik?



aku sekarang sedang berusaha untuk menubuhkan sebuah butik yang dipanggil vintage collection...butik seperti ini sudah lama dikenali di USA & Jepun...cuma di Malaysia tidak diperluaskan lagi.

konsepnya begitu mudah...customer yang datang tentu akan terpesona kerana di butik itu mereka seperti berada di rumah sendiri...dalam butik tu, aku akan menjual pakaian terpakai, berjenama dan sukar didapati serta aku ada menyediakan ruangan minum dan tempat bersantai yang dilimpahi dengan majalah-majalah vintage collection...

lagi pun aku mempunyai kemahiran membuat kopi menggunakan mesin seperti di Coffee Bean & Starbucks...majalah-majalah pun boleh didapati dengan murahnya di Junk Bookstore di Jalan Silang...tengok gambar ni, amacam kasut Mary Jane jenama Clarks for Kids, made in Portugal...aku jual pada harga RM70 sahaja...t-shrit belang-belang tu pula berjenama Polo Ralph Lauren, made in Peru...aku jual pada harga RM39 sahaja...murahkan...uniknya, aku menjual pada kadar yang termampu oleh pembeli...setakat ni aku tetap melangkaui kepulauan Borneo...

aku pun ada kemahiran mengredkan pakaian kerana aku pernah bekerja part time di Kedai Bundle,Plaza Hang Tuah,Melaka...jadi aku tidak persia-siakan peluang & ruang yang aku ada...

3 comments:

Unknown said...

syah nampak macam menarik aja - boleh baca contoh besok - kita jumpa kat tempat biasa...he....

coretan cikgu shah said...

ye ke...hehe...hari jumaat kan...saya pun banyak perkara nak belajar ni...ok jumpa tempat biasa

Azzah 'Izzat' AR said...

amboi2..

wah cayalah shah.. kalo ada masa nnt aku pun nk p butik ko nih..

bravo bravoo..!